Monday, April 14, 2008

Orang Pekak Boleh!

Rakyat Pekak Malaysia amat berbangga dengan MFD sebab memperjuangkan keperluan rakyat Pekak Malaysia. MFD telah rekodkan sejarah kepada kita kerana dapat 11.2 juta dari kerajaan Malaysia untuk projek latihan jurubahasa isyarat. Md Sazali ialah ketua yang hebat kerana berjaya menaikkan program tersebut.
Orang Pekak bangga sebab boleh buka pusat latihan ambil orang normal belajar, kita tanggung makan dan minum dan tempat tidor mereka. Orang Pekak boleh!
Orang Pekak bangga kerana ambil profesional bukan pekak bekerja bawah orang Pekak, Mejar Sazali, pekerja normal tingkat 4 di Menara KLH semua dibawah arahan pemimpin kita Md Sazali. Orang Pekak boleh!
Hebat kan? Dulu kita orang pekak bawah orang normal sekarang terbalik dan orang normal kerja bawah orang Pekak dan mesti ikut arahan orang Pekak.
Jangan lupa wahai orang normal untuk terima kasih dan beri penghormatan kepada orang Pekak melalui bakti perkhidmatan jurubahasa isyarat akan datang.
Harap semua staf normal, mesti tahu BIM untuk komunikasi orang Pekak.

7 comments:

Anonymous said...

oh yes!! org pekak mmg boleh!!cheers up!hehe

visit my page..

http://profiles.friendster.com/mohdredha

thanks =)

Ezequiel Leversee said...

ello.. bolehkah saya tau siapa ni? Bahasa anda macam dikenali...Adakah kau belajar di sekolah pulau pinang ka?

redha1989 said...

Ezequiel Leversee,

ya ke?..
awk kenal bhs sy ni ke?huhu..
tak, sy bkn blajar di penang..
sy dok kat johor dan belajar di sana..
kini dah abis sekolah dan masih menganggur hehe..
ok tu saja..
TQ

Anonymous said...

redha...bila sy tbaca blog kamu ni...ko ngan kaum spesies ko yakni pekak mmg dah kuang ajar..kalo org yg normal xnk tlg korang...cth cekgu yg mgajar kat skolah tu..korang smp bile2x pun jd tongong...
jgn nk bangga sgt dgn kehebatan md sazali kamu tu... cuba kaji dia bleh bdiri dgn sapa yg support..dgn org normal gak kan.. dia dpt 11 juta tu pun sbb mejar.. jadi jgn nk blagak.. kalo suma stdnt brenti padan muka ngan mfd kamu...mesti kesian kat stdnt yg blaja kat sane kan..

Anonymous said...

sebenarnya orang pekak memang boleh tapi kata-kata saudara dalam blog tu amat menyinggung perasaan orang yang normal. Cuba fikir knapa agaknyer kerajaan tu yang terdiri dari 99% orang normal luluskan dana untuk korang?student normal nak tolong korang dengan ikhlas tapi kenapa komuniti pekak suka sangatlah nak ungkit2.Kalau setakat makan free yang memang terang2 tak meyelerakan dan tido atas katil keras cam batu, lokasinya yang berpuaka...ko nak banggakan..alahai tolonglah!!bukan kami tak bersyukur tapi bab ungkit2 nie..memang dah sinonim ngan komuniti pekak samalah cam Sazali yang korang banggakan sangat tu.Bagi saya orang pekak takkan dapat interpreter isyarat kalau orang normal nie semua pandang rendah terhadap komuniti pekak. Orang normal kesian dengan kekurangan komuniti pekak tapi...erm!!entahlah.Betul saya setuju Sazali korang tu takkan dapat semua nie kalau mejar & orang normal yg lain tu tak menyokong projek nie. Jadi korang septutnya yang bersyukur dengan bantuan ihsan yang telah dihulurkan oleh orang normal....key!!semoga komuniti pekak hidup bahagia dan penuh berkat di dunia dan akhirat.

deafdotcom said...

nak bag tau ya, mfd dapat 12 juta SEBELUM MEJAR tu masuk kerja.....dapatkan fakta anda betul sebelum nak hentam orang

memang orang pekak perlukan orang normal untuk tolong komunikasi, tapi kalau orang normal JAHIL maka jahil lah orang disekliling termasuk orang pekak

i rasa yang menjawab tidak puas hati mungkin cco kerja klsd herman atau shah sebab mereka dulu kuat kutuk orang pekak...i dengar herman berhenti sudah, SYUKUR

shah bila ya? kalau orang pekak / sazali mahu megah biar lah sebab menjawab dunia akhirat mereka....yang menyibuk nak kutuk orang pekak tu buat apa, BOLEH BLAH

Anonymous said...

org pekak gila kuasa...dungu n jahil....... gila babi