Wednesday, April 2, 2008

What happen to www.epekak.net.my?

epekak sangat famous dikalangan komuniti orang Pekak. epekak berjayakan lahir ICT genius macam Amir Hamidi, Pong Khim Chan, Annie Laura, MOCAD dan lain-lain.



what happen now? no more berita komuniti kita dalam web.



Dulu syok kita baca epekak, ada forum bincang-bincang kutuk-kutuk puji-puji tapi sekarang takde dan tak syok.



Mana pi kepten diam yang selalu lawan saya....



Sekarang syok guna camfrog dan adakala masuk laman hmmmm... rahsia....



Sekarang ramai orang Pekak celik IT dari program epekak.... so jangan tidurkan kita semula...Sazali tuan punya epekak apa buat? Sedang lena tidur ke? sebab banyak duit.



epekak tak bayar yuran hosting? Tak releven sebab ada duit 12.1 juta kan.epekak tak ada staf? Tak releven sebab ada duit 12.1 juta... boleh buat apa sahaja.



hidupkan epekak....

9 comments:

Anonymous said...

Tahniah untuk blog anda,

Pihak MFD dalam proses naiktaraf epekak, kita tunggu perkembangan nya.

Mohammad Redha said...

salam semua..
biar i kenalkan diri hehe..
i'm Redha dari Johor..
i'm hearing..
i dah cuba website epekak..
but tak boleh..
whah happened??

Anonymous said...

12.1juta tu utk latihan JBI utk masa depan bantu org Pekak bkn utk buat blog atau forum

bantuan kerajaan tak bleh suka2 guna, kalau u ada buat program besar dengan kerajaan u akan tau cara guna duit kerajaan

org Pekak dah pandai internet kenapa mesti bergantung kepada MFD, MFD tumpu buat program bangun org Pekak semua

jgn suka2 tuduh saja, tnya baik2 kenapa forum epekak xde

Tuan Pokak said...

Ko siapa? Orang MySLTC ke? Jangan jadi kurang ajo. Orang MFD x pornah balas cam ko punya tulisan.
Oi Sezali, napa ko x jawab? Tunjukkan ketuanan orang Pokak ko. Jangan bio orang normal yg x tau pasal orang Pokak kontol ko tau tak.

Anonymous said...

woi tuan pokak

sama ada u mmg pokak atau buat2 pokak, apa tu MySLTC...sapa yg kurang ajo sekrang ni, buknkah ni lg kurang ajo
'Oi Sezali, napa ko x jawab? Tunjukkan ketuanan orang Pokak ko. Jangan bio orang normal yg x tau pasal orang Pokak kontol ko tau tak.'

apakah u pandang rendah i yg i xdpt nk bg komen yg betul dan jujur...i tau MFD perlu org pokak sendiri buat kerja tp sapa mau, semua nk gaji tinggi...ingt MFD kaya ke, org pokak sekrg ni komitmen xde terpaksa harap org yg xpokak ni

fikirla utk masa depan ko ni, utk org pokak tau...bila org pokak nk majukan diri, mana pemimpin baru...yazid sorang je ke, fikir lok2 la

Selina said...

www.epekak.net.my website dah balik.. Mungkin saya rasa servernya dapat masalah.. :P

Anonymous said...

12.1 juta 2 untuk latih jurubahasa..
jurubahasa 2 untuk bantu orang pekak jugak..kalau xde jurubahasa, mudah ke orang pekak nak berkominikasi dengan masyarakat?
renung-renungkan...

gurupekak said...

assalamualaikum semua...

gurupekak said...

Saya berpengalaman mengajar murid2 pekak selama 10 tahun....secara psikologinya saya amat memahami jiwa orang pekak...kerana biasa tidur sebantal dan makan sepinggan dengan mereka...cuma mereka kanak-kanak yang baru meningkat remaja...Tapi saya kira mereka juga sudah ada jiwa...jiwa mereka juga besar seperti saudara-sudara yang memegang tampuk kepimpinan..Sayangnya,kereka terbiar tanpa dipimpin...tugas saya sebagai guru hanyalah memupuk budaya ilmu..supaya dengan ilmu itu mereka mampu melangkah jauh...saudara juga maklum bahawa dunia mereka adalh seperti saudara...sunyi tapi meriah..saya sebagai orang normal sudah tentu tidak dapat turut serta dalam dunia itu..(walaupun saya berkeinginan) kerana dunia orang pekak hanya dimengerti oleh orang pekak sahaja...;nasib orng pekak adalah yang terbaik jika dibandingkan dengan OKU lain...kerana orang pekak boleh membina dunia sendiri....tanpa perlu dipimpin oleh orang normal...mereka kini mampu tampil dengan kehebatan tersendiri, yang kadangkal tidaj mampu dilakukan oleh orang normal...lihatlah Saudara Sazali, Amir Hamidi, Marzuki dan lain-lain yang tak dapat saya sebutkan di sini...Orang-orang seperti ini ada iltizam...ada jatidiri...ada prinsip...cuma sayangnya..tiada ikatan yang kuat...dari kejauhan dari memerhati perkembangan kalian...terutama berkenaan MFD..PFD...MSFD..dan lain-lain...memang saya tidak berhak untuk mencampuri hal ehwal komuniti kalian apatah lagi untuk memnegur kalian..kerana kalian punyai 'kematangan' yang kadangkala tidak terlaku oleh orang normal...cuma..seperti awal tadi saya katakan...saya amat memahami jiwa kanak-kanak pekak yang sedang meningkat remaja...segelintir mereka bila tamat persekolahan...terbiar...menjadi bebas...seolah-olah tidak pernah berpendidikan....kekadang kami para guru berasa bersalah...namun kehidupan luar yang begelora telah melupakan mereka pada ajaran kami...jesteru saya memohon kepada saudara-saudara di barisan hadapan kepimpinan orang-orang pekak agar bersatu untuk membela nasib remaja pekak yang masih meraba-meraba mencari panduan...usahlah bersengketa dan bermusuhan...kembalilah bersama...berbincang memikirkan nasib adik-adik kalian...buangkan jauh-jauh rasa persengketaan...merebut jawatan dan kedudukan...ingatlah kalian akan ditanya oleh ALLAH nanti..akan amanah yang dipertanggungjawabkan di atas bahu kalian....sekian