Tuesday, June 3, 2008

IT Sex Abuse

Matlamat kerajaan Malaysia - MSC ada kebaikan. Sekarang orang Pekak sudah mahir dalam IT, orang Pekak dah pandai guna sms, dulu orang Pekak tak berani guna hp cakap tak ada duit dan tak tahu tulis BM atau English. Tetapi sekarang orang Pekak ramai-ramai guna hp untuk sms hubungi kawan, keluarga dan lain-lain lagi.
Orang Pekak juga menggunakan PC, mereka hantar emel tetapi sekarang mereka chat guna IM, MSN dan lain-lain. Ramai sudah tukar ke web chat guna skype, msn, yahoo, oovoo, camfrog dan lain lain. Orang Pekak dah jadi orang yang ada informasi, ada pengetahuan, ada perhubungan dan celik IT.
Sekarang juga orang Pekak guna video phone guna untuk komunikasi pakai 3g. Hebat, boleh guna BIM bercakap dengan kawan pekak guna BIM juga. Ha ha ha, masa orang Pekak guna BIM bercakap di 3g, orang normal katakan orang Pekak gila sebab bercakap BIM sendiri. Mereka tak faham apa orang Pekak buat.
Masalah sekarang, orang Pekak salah guna IT, gambar 3g dari kawan tunjuk gambar lucah orang Pekak sex bersama kawan Pekaknya dan dikongsi antara kawan dan hantar ke kawan lain ke seluruh negara. Juga ada gambar perempuan Pekak tunjuk buah dada di web chat. Malu orang Pekak sebab buat itu, mengapa berlaku sebab tak ada ajaran supaya jangan salahguna IT. Masalah sosial telah bertambah naik.
MFD dan belia Pekak mesti berhentikan masalah ini. Lupakan MSFD sebab sibok dengan masalah mereka. Kepada pemimpin, jangan tunjuk lagak jadi pemimpin terbaik tetapi tak tahu buat kerja untuk masalah ini. Kita mesti bersama-sama sokong program IT Sex Abuse iaitu ambil gambar sex dengan kawan, tunjuk buah dada dan sebagainya. Kita mesti ajar orang Pekak hormati diri dan jaga maruah diri.
YMCA Deaf Club dulu ada menang hadiah kumpulan terbaik program sex abuse, IT program, apa sudah jadi now? Biasa lah Hot hot chicken shit aje.
MFD juga menang anugerah epekak oleh UN epekak hanya ajar faham IT sahaja tetapi ajar IT Sex Abuse belum ada program di buat.
Oleh itu cadangkan buat program ajar orang Pekak memahami penggunaan IT dengan baik dan jangan salahgunanya.
Macam Marzuki janganlah salahguna blog buat cerita yang tak baik atau cerita salah fakta. Kita mesti tunjukkan kebijaksana kita orang Pekak.

1 comment:

Anonymous said...

sex tu dadah
dadah tu sex
sama-sama syok bila gunakannya