Saturday, August 16, 2008

Siapa Pemimpin Baru MSFD dan MFD

Hi,

Apabila saya tulis blog baru, ada 2 orang beri bantahan. Saya kenal seorang itu ialah M****** seorang penulis blog macam saya. Terima kasih kerana baca blog saya dan hantar bantahan.

Maaf saya tak busuk hati akan MSFD, kejayaan dan pemimpin lama. Saya tak kutuk, tetapi ingin beritahu Lim Heng Tuck nak bersara dan siapa pengganti beliau?

Juga MSazali, dia sudah lama dengan MFD. MFD sudah amat berjaya dan kita nak tahu orang Pekak nak tukar ke MSazali itu? Dia dah buat kerja yang baik untuk komuniti kita? Siapa boleh lawan kehebatan MSazali?

MSazali ialah ahli KLSD yang saya tahulah, kita tunggu dan lihat KLSD akan namakan MSazali sebagai pemimpin MFD di AGM MFD nanti.

Saya juga dapat tahu bahawa MSazali sekarang cuba tolong masalah MSFD... oh baik hatinya MSazali, dulu orang sukan benci dia tapi sekarang minta tolong dari MSazali pulak. Ok tak apalah, tolong-tolong kawan pekak yes.

Jadi siapa pemimpin MSFD dan MFD menjadi debaran hebat komuniti kita.

18 comments:

Anonymous said...

this comment is for ur apr'08 post.
F.Y.I.:
ur beloved president(soon to be former prez)is not that great. i've never met a guy as cocky as he is. u have know idea wat ur talking about(refer 2 ur apr08 post). if u wanna people 2 respect u, u have to respect others as well. he's a self-centered, hard headed deaf person i've ever met in my life. listen to both party then decide wat u really believe in. there's a lot of politics here, even from someone who can't hear. i'm sorry if have offended anyone's feeling but ours have been hurt for quite some time now. u, and outsider have know idea what's really going on here. we're not here to fight/anything, but i have to be honest. u sound very cocky n cynical when u post ur comment. u don't know me, so am i but believe me, i know wat i'm talking about. dont' just write anything that u cannot suppport with hard facts. ur not in my shoes. i've always wanted to learn sign-language bcoz, i like languages but i've never met a group of people that cocky n stubborn. after hanging around deaf people, i know that it's not a walk in a park. it's a facts of life that deaf people can be annoying too and sometimes too much.

deafdotcom said...

well, hearing people can be as annoyed as any Deaf person, if u learn the language for the sake of just learning it then u REALLY DON'T KNOW what u are talking about....by the way, don't think anyone will be in your shoe coz IT STINK

well, we should be at least proud that there are cocky and hard headed Deaf person, cos it shows that Deaf are the same as any hearing people.....

u didn't offend anyone but pity u that your comment doesn't show any maturity and lack of understanding of the Deaf community

Anonymous said...

F.Y.I.
i'm not interested to get to know u guys anymore. my writing not mature enough, speak for urself. anyway, i don't wanna waste my time, my precious time. i feel so sorry for u....
ADIOS AMIGOS.

Anonymous said...

maaf kalo penulisan sy ni m.ganggu emosi org pekak semalaysia....sy sebagai org normal sebelum masuk dlm komuniti org pekak rasa amat terharu bagaimana org pekak menjalani kehidupan sehari2...tp bila dah msuk dlm komuniti ni rsanya x sggup nk b,ada lama lg skit ati sbb ditindas oleh org pekak yg agak rasanya dirinya b.kuasa... rasa simpati trus hilang sbb hnya sikap sesetengah org pekak sebagai pemimpin,ketua yg menjadi pelambangan utk org2 pekak semalaysia... xtahulah faktor2 yg m.jd sedemikian...mkin sebab peristiwa2 lalu m.buat mereka ni jd trauma lalu bila ada peluang cuba tindas org normal????rsanya org pekak tergolong dlm golong oku dan m.dpt k.istimewaan dri kerajaan syoknya idup mereka..... so apa alasan mereka utk bila dah b.kuasa utk m.nindas org normal bawah mereka???
mereka sepatutnya m.hargai org normal yg snggup m.bantu mereka dan m.guasai bahasa isayarat utk k.pentingan mereka juga...kami bknlah mntk di layan spt raja cuma hargailah kami dan jangan pk t.lamapau berkuasa hanya dng duit peruntukan yg di buat cm duit sendiri dan t.lalu bermegah ati...sbb anda smua jd cm sekarang dng belas kasihan org normal kami

deafdog said...

Huh...deaf vs hearing again?

this is interesting!

Anonymous said...

deaf vs hearing..cadangan debat.

Apa pendapat semua rakan?

penyokong komuniti pekak said...

Seperti kita semua, sebagai manusia yang dicipta oleh tuhan, Orang Pekak boleh berfikir, boleh menilai dan membuat keputusan. Saya percaya orang Pekak tidak memerlukan simpati tetapi mereka perlukan hak untuk hidup sebagai orang Pekak.
Saya juga percaya orang Pekak di negara ini tak akan melatah kerana mereka sudah biasa dengan situasi penindasan oleh masyarakat sekeliling, diskriminasi, dan sebagainya.
Dari dulu sehingga sekarang, perbuatan serta sikap tak bertamadun masyarakat normal tersebut, maaf saya harap ayat saya tidak menggangu emosi orang normal sekadar mengambil apa yag anonymous tulis, telah memperkasakan orang Pekak dan mereka mulai berjaya dalam perjuangan mereka satu persatu.
Kejayaan mereka adalah sebab kekuatan pemimpin mereka, kita jangan berasa cemburu dengan presiden sebab di pilih oleh masyarakat mereka. Kalau presiden itu jahat seperti yang dikata oleh awak semua, dia akan jatuh sebab orang Pekak juga boleh menilai bukan macam pemimpin politik yang tetap menyokong pemimpin walau pun korap atau jahat.
Sekiranya orang normal tidak mempunyai kejujuran, tidak memahami mereka atau tidak menghormati mereka, seperti orang lain juga orang pekak akan menunjukkan kita pintu keluar secara hormat atau aib. Lumrah perkara ini dalam kehidupan seharian kita dan kalau hendak kita nafikan sila kita nyatakan fakta yang lengkap apakah kelemahan orang Pekak.
Jangan kita buat pukulan kosong sahaja.

Anonymous said...

maaf kalo penulisan sy ni m.ganggu emosi org pekak semalaysia....sy sebagai org normal sebelum masuk dlm komuniti org pekak rasa amat terharu bagaimana org pekak menjalani kehidupan sehari2...tp bila dah msuk dlm komuniti ni rsanya x sggup nk b,ada lama lg skit ati sbb ditindas oleh org pekak yg agak rasanya dirinya b.kuasa... rasa simpati trus hilang sbb hnya sikap sesetengah org pekak sebagai pemimpin,ketua yg menjadi pelambangan utk org2 pekak semalaysia... xtahulah faktor2 yg m.jd sedemikian...mkin sebab peristiwa2 lalu m.buat mereka ni jd trauma lalu bila ada peluang cuba tindas org normal????rsanya org pekak tergolong dlm golong oku dan m.dpt k.istimewaan dri kerajaan syoknya idup mereka..... so apa alasan mereka utk bila dah b.kuasa utk m.nindas org normal bawah mereka???
mereka sepatutnya m.hargai org normal yg snggup m.bantu mereka dan m.guasai bahasa isayarat utk k.pentingan mereka juga...kami bknlah mntk di layan spt raja cuma hargailah kami dan jangan pk t.lamapau berkuasa hanya dng duit peruntukan yg di buat cm duit sendiri dan t.lalu bermegah ati...sbb anda smua jd cm sekarang dng belas kasihan org normal kami


tau i who tulis ini.normal x tau terima kasih.

Anonymous said...

i rasa yg tulis komen tu orang normal, i rasa mungkin cco kerja klsd sebab di banyak komen orang pekak

Anonymous said...

so???? what???

Anonymous said...

makna sah sudah yang menulis komen yang tidak bermanfaat adalah CCO yang kini bekerja di KLSD......rasanya kita sudah tahu siapa dia

kalaulah dia punya kemahiran yang tinggi, dan boleh merendah diri sebagai seorang manusia...rasanya orang Pekak akan menyanjunginya dan melayannya dengan adil.....tetapi rasanya tidak perlu kerana mengutuk komuniti Pekak, yang mana dia sepatut tahu dosanya mengambil kesempatan dan merendahkan OKU (itupun jika dia mampu menghayati quran)

Anonymous said...

so u nk buat apa dng i???? u want sue me???? tau dosa plak ckp pandai....blahlah........

Anonymous said...

saman?...

x payah..u penting bukan..deaf tau nilai orang...u sudah bukti malas time kerja...komplen saja tau..duit makan deaf punya juga..

saman?..masa buang saja...

deafdotcom said...

siapa cakap nak sue, cuma nak confirmkan siapa penghantar ni aje...sekarang sudah tahu

lagipun tiada sesiapa yang nak mengambil tindakan, hanya kami menunggu anda berambus dari komuniti Pekak sahaja...jangan buang masa kami dan jangan buang masa anda.....di musim puasa ni pun anda tidak insaf dengan segala kesalahan dan kesilapan yang telah dilakukan.....sememangnya anda orang yang kurang ajar dan tidak tahu menghormati orang, jika anda tidak mengubah sikap ini maka anda tidak akan berjaya di tempat lain

apa yang kami boleh buat, hanya tunggu dan lihat sahaja....

Anonymous said...

ada aku kisah.... peduli apa aku....orang pekak baik snagat ke??? x penah kurang ajar??? kalo kau org x kurang aku pun x jadi kurang ajar lah.... bodo!!!!

deafdotcom said...

hahaha, dah menengking dah.....kau la orang paling BODOH, BAHALOL, BENGONG pernah manusia i jumpa

tidak akan kau berjaya dalam hidup ini.....

Anonymous said...

kau memang tak kisah sebab kau tu bongok, malas...orang dah tengok cara kau kerja..kau tak kisah nak kerja dengan ikhlas pun...makan gaji buta...moga dosa kau kekal samapi akhirat...

Anonymous said...

relax. xperlu bergaduh. pekak dan normal bersatu perlu. pekak komuniti kecik je. jgn gaduh. respect each other. perlu!