Friday, October 10, 2008

Lim Heng Tuck Bersara Dari NGO

Saya terima sms dari kawan dari utara. Dia beritahu kawan yang hadir ke AGM KDA hari ini. Beritanya ialah Lim Heng Tuck tidak lagi jadi Presiden KDA setelah lama menjadi Presiden.
Encik Azlan Awang telah dipilih jadi Presiden KDA baru.
Tahniah di ucapkan kepada Azlan.
Terima kasih juga kepada Lim Heng Tuck sebab dia telah memimpin orang pekak di Kedah.
Semoga orang Pekak akan dapat hidup yang lebih baik lagi.
MFD mesti sokong KDA sekarang.

14 comments:

0-o said...

Saya baca blog Amir Hamidi tadi, tak baik kata "pemimpin pekak veteran tumbang". Kalau belajar tingi Universiti ambil MA mesti tahu guna perkataan sopan. Lim berjasa jangan tulis tumbang ok.
Hairan, dulu Lim ambil Amir jadi pemimpin Perak dan SUA untuk lawan MFD. Mereka kawan baik. Sekarang Amir jatuhkan Lim. Ini politik tak baik.

Anonymous said...

i dengar cakap gosip tentang sazali cakap cucuk dengan azlan untuk tanding presiden untuk buang LIM. sazali cakap kalau KDA mahu ahli gabung dgn MFD dan jurubahasa untuk KDA, org pekak kedah mesti halau LIM jadi presiden. betul atau tipu kawan cakap i tau tau...

boydeaf said...

berita panas ini, benarkah, kita tak bodoh lah. kau ini pekak atau bukan pekak ke? kalau pekak macamana kau boleh dengar ha ha ha.
Ini kes...cadangan siapa2 gossip tu kau bawa pi jumpa Lim beritahu dia sazali cucuk. bagi bukti. lepas itu Lim boleh ambil tindakan kepada sazali atau Lim boleh ambil tindakan kepada kau sebab kau batu api.

Anonymous said...

boydeaf, saya fikir ini lemah punya idea. Kalau sazali cucuk azlan tapi ada 3 orang bertanding how? azlan dapat undi banyak dari lim dan mohaydin, macamana? sazali cucuk semua orang undi azlan ke? tak masuk akal lah. masih ada batu api ya...

Anonymous said...

ada berita baru, lim tak puas hati dia kalah cakap AGM tak sah sebab tak cukup korum.....tapi AGM KDA dulu pun sama tak cukup korum, tapi dia masih presiden

lim mau main kotor ke????

Anonymous said...

betul la LIM bukan bersara dari NGO.. tapi T.U.M.B.A.N.G mcm amir kata dalam website dia. pekak kedah dah tak sokong LIM lagi...

i rasa LIM mahu terus presiden KDA sebab nak ambil kesempatan KDA dah dapat RM82k. cukup la ambil kesempatan dengan MSFD, jgn lagi ambil kesempatan dengan KDA...

Anonymous said...

i rasa kalau KDA tak dapat RM87k tu mesti lim akan lepaskan jawatan presiden.....tapi bila da kaya, boleh cakap AGM lepas tak sah, sebab boleh undi semula

dia kan ahli KDA, cadang la buat program untuk ahli yang dalam tertunggak tu......guna duit sebaik mungkin untuk kepentingan ahli yang telah lama dahagakan program

ahli KDA said...

Kami ahli KDA dah tak tahan u orang gossip bukan2 tanpa siasat usul. KDA AGM tak sah kerana orang kerja di ofis KDA tidak masa surat peringatan kepada semua ahli. ahli banyak marah tak tahu AGM. Ini salah perlu ulang. Klu ROS tahu AGM gantung. Ahli putus ulang AGM.
Wang 87K wang DSKL untuk projek ikut kertas kerja KDA business buat bukan program aktiviti punya wang. Tak ada kaitan MFD. Jgn dengar gosip. KDA maju penting. KDA dah minta sambung MFD. Pekak perlu satu bukan kutuk2 gosip mcam2 politik bosan. KDA boleh!

Anonymous said...

Saya harap anda semua bertenang. Sila baca web Amir Hamidi : Azlan Awang yang pernah menjawat Setiausaha KDA pada sesi yang lepas memperoleh 25 manakala Lim Heng Tuck mendapat 11 undi. Calon Presiden yang lain, Adi hanya diberi 5 undi.
Jumlah kuorum hadir 25+11+5=41. Cukup atau tak? Berapa syarat kuorum KDA? Macam POPCS ialah dua kali jumlah EXCO contoh 11 EXCO POCPS ialah 22 orang boleh jadi kuorum cukup. Tak sah?
Kalau tak sah dan mahu adakan semula, mesti siapa bantah hantar surat ke ROS minta buat semula dan berikan sebab.
Kalau mahu bantah jugak boleh bawa ke mahkamahlah. Kalau tak mahu gaduh-gaduh Lim Heng Tuck terima AJK baru dan tolong bimbing, nasihati mereka dan jangan lawan balik. Nanti semua orang benci anda. Belajarlah.
Juga ada gosip : Tahun 2 sebelum juga Lim Heng Tuck kalah kepada Adi tetapi Adi menarik diri setelah ugutan.Kasi Lim menng percuma. Harap ahli KDA sila sahkan ini. Kalau salah sori dan saya tarik balik fitnah ini.

Anonymous said...

saya tahu persatuan TIDAK BOLEH buat bisnis sebab undang2 ROS TAK benarkan.....kalau betul, ahli boleh adu, KDA boleh digantung

kenapa komen 'ahli KDA' kata ini tidak ada kaitan MFD......MFD ada masuk campur ke, bukti mana

ex-lama kda said...

fuiyooooh... Lim dah rampas balik Prez KDA dari Azlan kerana ada undi semula pemilihan untuk prez KDA.

Apa dah cerita ni sudah? Ada sesiapa ingin sahkan undian semula ini?

deafdotcom said...

i dengar cerita itu Lim menang sebab dia bagi rasuah pada orang Pekak Cina untuk undi dia...orag Melayu Pekak kurang datang, kenapa ya

ada jugak cerita itu Pong (PDA) pergi Perlis cari Lim untuk ajar dia menang....Pong dari dulu lagi Talam Dua Muka

Entah la, orang sudah undi, Lim sudah menang.....apa nak buat ya

Anonymous said...

Jangan tuduh orang rasuah kalau tak ada bukti.

Kenapa rasuah untuk jadi Presiden persatuan pekak? jawatan ini tak ada keuntungan, cuma perlu pengorbanan masa dan wang.

Anonymous said...

kau orang semua sibuk orang ini jadi presiden la, bersara la. Ada kau orang sibuk tanya presiden baru MSFD apa plan baru MSFD tahun 2009? apa projek sukan untuk orang pekak Malaysia tahun 2009? kalau kau orang tahu jadual MSFD 2009, itu sudah bagus. Jadi kalau MSFD dapat duit dari KBS, tapi tak jalan program, mesti ada masalah lagi. jadi lepas itu, kena tukar presiden lagi ka?