Friday, April 4, 2008

Komuniti Pekak yang rosak.

Tahun 2008, undi Pilihanraya Umum ke 12 menyaksikan kerajaan BN menang sikit. Saya soalselidik orang Pekak mereka undi apa, majoriti cakap undi pembangkang sebab family suruh dan kawan pengaruh. Orang Pekak mudah ikut cakap dan tidak menilaikan baik buruk.
Perkara serupa dengan politik komuniti orang Pekak kita. Orang Pekak selalu suka ikut cakap kawan-kawan tanpa fikir, suka burukkan orang dan gossipkan orang.
Kita lihat MFD pimpinan Md. Sazali berjaya menaikkan nama baik orang Pekak, tetapi ada yang jealous dengan dia dan marah tanpa sebab dengan dia. Mengapa? Sebab utama ialah cara pemikiran orang Pekak yang mudah dipengaruhi.
Kita dengar cerita MSFD salah satu persatuan sukan orang Pekak yang di pimpinan oleh Lim Heng Tuck. Lim adalah anak didikan Sazali dulu-dulu lagi. Mereka sahabat baik. Tetapi mereka jadi musuh. Why? Lim terpengaruh hasutan dan fitnah orang lain. Akibatnya Lim juga buang Sazali dari MSFD penasihat. Orang Pekak mudah lupa, sama Melayu mudah lupa.
Tetapi Sazali tak susah, terus bangunkan MFD sampai dapat duit kerajaan 11.2 juta... banyak tau. Persatuan NGO Pekak pertama dapat duit, pecah rekod Malaysia. Hebat dan tahniah Sazali. Rugi MSFD tak guna khidmat Sazali.
Lim dan kuncu-kuncunya tak sehaluan, kemudian Pong penasihat Lim gaduh dan Pong keluar. MSFD rosak. Marzuki dengan idea gila-gilanya masuk MSFD dan bawa orang normal kontrol MSFD. AJK MSFD tak gembira dan benci, macam orang UMNO benci Khairy Jamaludin, you tahu tak?
Marzuki control Lim dan MCK, Marzuki menggunakan mereka sebab Lim Presiden dan MCK Timbalan sebab Amir, Kamarzaman, Ong Ruen dah keluar kumpulan Lim. Hairan sebab dulu mereka kumpulan baik dan mahu jatuhkan Sazali tapi sekarang gaduh sama sendiri. Oh selamat Sazali.
Ok, mengapa berlaku? Siapa ada cerita baru?

1 comment:

Director said...

ORANG PEKAK TAK TOLONG ORANG PEKAK"

Amir- belajar IPT ke Kolej ke BAHAGIAN IT... tapi urus hal sukan amir jadi BODOH".. cakap bla..bla..bla semua bagus. sama juga puji diri..keturunan SAGO..tapi SAGO dahulu lebih baik sebab lawan untuk bangsa sendiri dengan ilmu diri yang ada,..bukan amir jatuhkan bangsa sendiri.

Kamarzaman- buka bsines ambil staff pekak itu sudah bagus...tapi IBLIS...kikis duit gaji pekak bayar sikit-sikit.. cakap macam kelin.. contoh macam jadi pada aminudin kawan kg aku, dah jadi anjing untuk KYMO kamar sebab dah umur tua susah dapat kerja lain. dulu amin ada saman hakim pada kamar dan kamar bayar 3ribu lebih lepas tu keja kamar balik janji gaji mahal tapi kamar muslihat bayar tak cukup..

SEMUA ORANG PEKAK BODOHLA..MACAM AKU PEKAK TAHU LA FIKIR SEBEBNAR KURANG TAHU CEPAT SEBAB TAK DENGAR..BUKAN NORMAL DENGAR TERUS CEPAT...BODOH"