Sunday, April 20, 2008

Presiden KLSD 2008 - HOT!!!!!

Hello, terima kasih kerana membaca dan memberi komen kepada blog ini.
Hari ini ada citer baru pasal Presiden KLSD 2008 yang hot. 2008 ini KLSD akan ada AGM pada tarikh dalam bulan Mei 2008 ini.
Ada ramai orang Pekak berminat jadi pemimpin. Tahniah Md. Sazali kerana tanam benih pemimpin kepada orang Pekak. Dulu orang Pekak tak nak jadi pemimpin sebab tak tahu pimpin dan tak minat dan takut kena hentam dan gosip liar.
Sekarang kita lihat ada pemimpin yang baik masa depan cerah seperti Yazid, Sariah, Razani sebab mereka ada pendirian kuat dan tetap.
Orang Pekak yang nak jadi Presiden KLSD sekarang ialah :
1. Marzuki Ong, Deaf Chinese Islam, ada SPM - dia ex KLSD dulu dan lompat ke Penang dan suka lompat-lompat. How kita dapat ceriter dari SMS minta sokongan dari orang Pekak untuk undilah Marzuki jadi Presiden KLSD. Wow hebat sekarang ya guna sms.
Orang Pekak ada yang kenal Marzuki dan tak sokong dia sebab dia boss DSE bisnis tolong MSFD. Dalam DSE ada ramai orang normal dan sekarang kontrol MSFD. Orang Pekak itu cakap tak mahu sokong Marzuki sebab takut Marzuki bawa orang normal masuk KLSD dan lepas itu kontrol KLSD. Ok orang Pekak sudah boleh fikir baik dan buruk.
2. Lim Anuar, Deaf Chinese non Islam, Tingkatan 5 - nama Melayu Anuar tapi bukan Melayu lah. Kawan Deaf Chinese nama S kata dia nak jadi Presiden MSFD dan masuk www Amir Hamidi, sila baca ya. kalau nak masuk MSFD mesti ada jawatan KLSD dalam. Lim Anuar nak jadi Presiden KLSD dan masuk MSFD lah.
Orang Pekak ada kenal Lim Anuar dan tak suka dia. Dia suka cakap besar sahaja tapi tak boleh buat kerja NGO. Dulu jadi ex Presiden Selangor Deaf, tapi tak maju lah. Dia pandai mahir dalam art sahaja, dan minat keluar negara sahaja. Lim Anuar ada kes buruk dengan perempuan sebab itu bujang tua.
Bahasa Isyarat Lim Anuar tak pandai, Marzuki lebih pandai. Dua ini Pekak pandai kutuk orang Pekak belakang-belakang.
Kalau nak jadi Pemimpin KLSD mesti jujur dan hati suci ok. Harap jangan kutuk belakang-belakang ok.
3. Aqlam Jafri - Deaf Melayu Islam, lulus USA Gallaudet University. Dia pemimpin baik tapi lemah. Dia pandai bahasa isyarat tapi suka sangat dengan IT sahaja.
Ok kawan, siapa presiden KLSD 2008?
Selamat AGM KLSD.

10 comments:

Anonymous said...

salam..
sy nak tahu..
siapa presiden KLSD terkini??..
pasal calon presiden KLSD, dia kena ada seorg yg jujur, baik hati, berkarisma, berprestaji dan UNGGUL hehe..
boleh x tuan beri full detail ttg Yazid dari Johor??..
TQ

Unknown said...

i pikir Marzuki ong tak layak jadi presiden sbb dia ada byk masalah dgn deaf. Lim anuar pula tak blh buat kerja dgn betul tapi pandai arahkan org lain aja buat keje. Hanya Aqlam yang blh jadi pemimpin dan presiden yang baik utk warga DEAF...... jangan terpedaya dgn sms yang marzuki ong hantar..... DIA MEMANG TAK LAYAK JADI PRESIDEN

Mohammad Redha said...

nape tak pilih calon en. sazali??..
i support beliau huhu =)

Anonymous said...

Tahniah kpd penulis mydeafblog kerana memberi peluang terbuka kpd semua pembaca yang sudi berkongsi pendapat dan maklumat2 terkini mengenai komuniti orang pekak.
Sy rasa Marzuki tak sesuai jadi presiden kerana dia tak memahami isi hati orang pekak dan tak tahu selesaikan masalah2. Dia tak berapa bagus dlm kepimpinan. Sy berpendapat Aqlam dan Lim Anuar paling sesuai dan bagus dalam kepimpinan. Mereka ada berpengalaman dalam segala-segalanya.
Tidak semestinya semua orang pekak boleh pimpin dalam 100%. Setiap orang pekak mempunyai kuat dalam 50% dan lemah dalam 50% di dunia. Tidak ada orang pekak yang sempurna dan kuat dalam kepimpinan 100%.
Jangan suka kutuk di belakang dan depan orang. Jangan suka menuduh orang bukan2 tanpa bukti.

Anonymous said...

Salam semua,

Terima kasih atas penulis pekak blog memberi ruangan ini pada pembaca. Kagumi beliau pemimpin politik. Maaf begini. Untuk pengetahuan,saya berminat belajar politik dan mementingkan komuniti orang pekak.

Tentang siapa presiden KLSD kerusi hangat, minta semua ahli2 KLSD harus berfikir sebelum undi presiden KLSD. Dalam kepimpinan yang sentiasa beri keadilan dan memahami dengan budaya pekak. Cadangan pada calon presiden KLSD HO KOON WEI, Beliau pemimpin baik dan jujur.

SELAMAT MENGUNI KLSD.

T.Kasih.

Anonymous said...

salam,

Maafkan silap hantar atas nama anonymous tentang presiden KLSD. Ianya tak sengaja. Nama ini X-LAKSA yang sebenar.

Harap maaf.TQ.

Selina Wing said...

Saya fikir Aqlam lebih baik jadi Presiden KLSD kerana dia pernah tolong buat surat sokongan untuk saya untuk masuk Multimedia University.. ^ ^ Dia sangat baik hati dan suka menolong orang pekak.. :)

Anonymous said...

Sesiapa yang ingin menjadi presiden KLSD sepatutnya diadakan sessi ceramah dimana bakal presiden itu mengemukakan hujah-hujah beliau tentang rancangan beliau memajukan Klsd, cara-cara beliau menyelesaikan masalah pekak, etc. dan diekori dengan sessi soal jawab dari ahli-ahli klsd.

Begitu lah cara adil.

Adalah tidak ada etnik memburuk-buruk nama-nama yang ingin menjadi presiden bagaikan menghumban batu sorok tangan.

TC, ingat blog anda tidak akan terkecuali dari tindakan undang-undang jika nama-nama yang diburukkan melalui blog anda membuat laporan polis.

stk,

ahli berkecuali klsd

Anonymous said...

marzuki ong fikir x boleh jadi pemimpin.

dia sangat dendam hati x bersih.

Anonymous said...

marzuki ong ok tapi cepat emosi mcm penting diri , tak mau kalah. Jadi perlu ubah besar.