Friday, April 11, 2008

Sukan Pekak Asia Pasifik di Kuwait 2008 Batal.

Saya terima cerita dari pemain bolasepak Pekak Malaysia bahawa Sukan Pekak Asia Pasifik di Kuwait di batal dan tarikh baru bulan Jun 2008. Masalah sebab kerajaan Kuwait ada masalah.
Pemain sedih sebab batal telah rugikan masa mereka, minta cuti kerja dan potong gaji. Itulah nasib orang Pekak mahu masuk sukan dan wakil negara.
Tetapi saya juga dapat cerita dari utara, mereka akan suruh Presiden Lim keluar dan letak jawatan Presiden MSFD sebab tak adil pilih pemain, ada pemain Sabah yang tak layak masuk main juga. Presiden Lim juga tak pandai jaga MSFD dan gagal bangunkan MSFD. Hanya mahu pergi luarnegara sahaja. Pertama kali cerita fasal orang Pekak buat macam itu. Orang Pekak dah berani macam masalah pemimpin UMNO.
Cerita ini kita tunggu sahkan, mungkin ada tsunami MSFD. Juga ada kumpulan EXCO MSFD cerita tak sukakan DSE bossnya Marzuki yang kawal penuh MSFD. Presiden Lim juga lemah dan tunduk kepada Marzuki.
Awas Marzuki dan Presiden Lim, jaga-jaga ya, tsunami MSFD akan berlaku. Kalau anda kalah baru, DSE akan kena tukar buang dari MSFD. Cadang Presiden Lim dan Marzuki jangan buat macam-macam yang akan buat EXCO MSFD lain sakit hati dan benci anda ok. Keputusan MSFD EXCO tolong ikut sahaja dan jangan nak tunjuk kuasa ok... ramai orang tak suka anda sekarang. Hati-hati ya... tapi orang Pekak boleh berubah sokong anda kalau anda baik kepada orang Pekak.
OK. Semoga MSFD jadi baik.

8 comments:

Anonymous said...

Salam anda semua,

Tahniah dan syabas atas blog anda ini sungguh menarik. Penulis blog harus menulis guna memikir untuk membaiki kelemahan pembangunan pekak sukan. Semuga komitmen pekak sukan pasti menguatkan demi perpaduan MSFD.

Tahniah kerana kejayaan team bolasepak Msia telah di pilih ke Kuwait pada tarikh bulan Jun depan. Di Sukan Kg. Pandan tu, latihan bolasepak dalam lebih kurang sebulan. Kasihan mereka kerana gaji dia orang kena potong..tanpa gaji ada. Sudahkan dapat peruntukkan wang dari MSN? Kos perbelanjaan termasuk penginapan, pengangkutan, keperluan makanan, peti simpanan ubat2 dan ada lain2 itu memang terlalu tinggi.Nasihat pemimpin MSFD perlu mengatur strategi urus wang yang baik elak membazir wang.

Pandangan saya hanya setuju sekiranya mendapat ranking ke 1-10, kekuatan team pekak Msia yang lebih kualiti boleh di hantar ke Bolasepak Pekak Antabangsa, Pada detik 2001 di Rome,Itali tu, peristiwa pahit buat meyedihkan dan mebazir wang di anggap sebagai satu pengajaran. Tempat kita dapat ke 16 amat memalukan kerana badan dan tinggi dia orang memang handal. Saya kagumi pertunjukan team pekak terhandal bermain pantas juga seperti Liga Malsysia.
Saya serba akui pengalaman sewaktu kenangan di Itali yang sebenar,

Apa pandangan anda semua?

Sekian,tkasih.

Anonymous said...

hmm...
siapa sebenarnya Lim dan Marzuki??..
adakah mereka org deaf??

Anonymous said...

Apasal tak happy kat pemain Sabah? Berapa orang pemain Sabah dalam team ini?

Kenapa pemain dari Sabah dipanggil untuk menjalani latihan pusat dan sanggup terbang jauh untuk latihan dan akhirnya ada orang tak happy?

apa gunanya perpaduan orang pekak malaysia kalau inilah otak pemikiran kamu?

Anonymous said...

tak penting kira mana persatuan dan kelab untuk layak pemain wakil malaysia.

PEnting - pemain yang terbaik untuk layak wakil Malaysia daripada kira persatuan/kelab.

Anonymous said...

SUKAN PEKAK ASIA PASIFIK KUWAIT BATAL"..TAPI DIBATALKAN"

Tak habis-habis dengan masalah orang pekak ni"..dah la ada masalah sesama sendiri dalam masyarakat pekak di Malaysia, Ini pula di peringkat Asia"...

Saya terima hakikat APDG Kuwait batal sebab masalah Kerajaan Negara Kuwait juga.

Dan saya juga terharu, bahawa Team Bolasepak telah berlatih bersunguh-sungguh untuk latihan masa panjang kerana sanggup berkorban kerjaya", berhenti kejaya bos", Gaji potong", hidupan susuah", famili tinggal kg", tapi APDG BATAL. "Saya kesian pemain bola dan saya bangga kagum kerana KITA DEAF BERANI AMBIL CABARAN.

saya dapat tahu juga bahawa marzuki telah jadi Ketua Teknikal APDG Kuwait.. Tapi kenapa tak tolong pemain Pekak Malaysia secara teknikal dalam isu Pembatalan APDG KUWAIT tu yang terkena terjejas semangat juang pemain pekak, Marzuki cakap BESAR 'kata marzuki dia pengurus TERRRRRBAIK bolasepak PEKAK masa Sukan Taiwan dan Sukan Italy... CChehh" Poooorahh""...ORANG PEKAK TAK TOLONG ORANG PEKAK"

Helooo Mar"..U jangan rahsia la'..u dapat jawatan sebagai Ketua Teknikal APDG Kuwait tu sebab u sendiri hasut Lim suruh minta Lim Sokong u jadi Jawatan tu".. dan U sendiri lagak sombong minta Setiausaha AP Commitee lantik u jadi Ketua teknikal APDG Kuwait sebab alasan u pengalaman jadi wakil masa 2002 dan u bagus urus hal DSEKL....""Uweeeerk!! malunya la"

Tambah malang di Malaysia, masalah sesama sendiri orang pekak ini tak ada penutup habis.... Bila mahu hentikan semua ini sesama sendiri??'. Kalau ada masalah peribadi melibatkan 2'3'4' orang selesaikan aje antara 2'3'4' orang tu,..jangan BODOH" nak bagitau semua orang suruh masuk libatkan seluruh rakyat pekak, nanti rakyat pekak sendiri MALU.

SELESAIKANLAH DENGAN BAIK KEMELUT KAUM MU SENDIRI" 'WAHAI KAUM PEKAK YANG BERMASALAH" BINALAH SESUATU YANG JUJUR DAN BAIK" DEMI BANGSA PEKAK MALAYSIA

Anonymous said...

FARO (FAIZAL & ROSMADI) TELAH CURI DUIT TABUNG MSFD MELALUI PROJEK MALAYSIA KUWAIT 2008

FARO GEMAR KACAU SIASATAN MSFD DALAM KES PECAH AMANAH KETUA PENTADBIR MSFD

FARO NIAT BURUK KILL MARZUKI, AMIR HAMIDI, KAMARZAMAN, ONG SHIN RUEEN, TENGKU ARMAN

Anonymous said...

Adussss... Marzuki gila sudah ..ayoyoyo

Anonymous said...

Heii marzuki... u selalu ckp FARO pecah amanah..

Tapi u tahu mana?? Why baru sekarang u cakap lepas u kena pukul sama pekerja u.. Mana bukti u?? makna u sudah tau awal tapi masih smbunyi hal ini. U sama bersubahat..

u jangan pandai buat fitnah and cerita saja... Orang pekak tak akan maju macam ni...

BERTAUBATLAH.... SEBELUM... TERLAMBAT>>>>